• Dzień Rodziny - 8 czerwca

• Zapraszamy serdecznie wszystkich uczniów wraz z rodzicami na wspólne spotkanie z okazji Dnia Rodziny.

Spotkajmy się 8 czerwca o godz. 11:00!

• Dzień Rodzicielstwa Zastępczego - 30 maja

• Dzień Rodzicielstwa Zastępczego, obchodzony 30 maja, jest wyjątkową okazją do uhonorowania i docenienia rodziców zastępczych, którzy otwierają swoje serca i domy dla dzieci potrzebujących miłości, wsparcia i stabilności. To święto podkreśla wagę i znaczenie rodzicielstwa zastępczego w budowaniu bezpiecznego i kochającego środowiska dla dzieci, które z różnych powodów nie mogą wychowywać się w swoich rodzinach biologicznych.

Historia i Cel

Dzień Rodzicielstwa Zastępczego został ustanowiony w celu zwiększenia świadomości społecznej na temat roli i wyzwań związanych z rodzicielstwem zastępczym. Jest to także czas, aby docenić trud i poświęcenie tych, którzy podjęli się tej odpowiedzialnej roli. Rodziny zastępcze odgrywają kluczową rolę w systemie opieki nad dziećmi, oferując tymczasowy dom, a często także długoterminową opiekę, wsparcie emocjonalne oraz możliwość normalnego życia.

Jak Możesz Pomóc?

Jeżeli jesteś zainteresowany wspieraniem rodzicielstwa zastępczego, oto kilka sposobów:

1. Zostań rodzicem zastępczym - Dowiedz się, jak możesz stać się rodziną zastępczą i jakie są wymagania.
            2. Wspieraj organizacje - Wspieraj lokalne organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz dzieci w rodzinach zastępczych.
            3. Podnoś świadomość - Dziel się informacjami o rodzicielstwie zastępczym w swoim środowisku, aby zwiększyć społeczną świadomość i zaangażowanie.
            4. Wolontariat - Zgłoś się jako wolontariusz w programach wspierających rodziny zastępcze i dzieci w potrzebie.

Dzień Rodzicielstwa Zastępczego to doskonała okazja, aby wyrazić wdzięczność wszystkim rodzinom zastępczym za ich niesamowitą pracę i zaangażowanie. To także czas na refleksję nad tym, jak ważne jest wsparcie dzieci w trudnych sytuacjach życiowych i jak każdy z nas może przyczynić się do poprawy ich losu.

• Pierwszy wyjazd do kina Grupy Liski i Biedronki

• Dziś 14.05.2024 r. nasze najmłodsze przedszkolaki (3 latki grupa Liski i 3-4 latki grupa Biedronki) wybrały się na seans do kina Helios na bajkę pt. "Kicia Kocia w przedszkolu".

Maluszki mogły zapoznać się z przygodami swojej ulubionej książkowej bohaterki, która opowiedziała im m.in. o tym, jak zachować się podczas burzy, co zabrać ze sobą na basen, kogo możemy spotkać w parku podczas spaceru, a także o swoich przygodach związanych z przedszkolem.

To był bardzo długo wyczekiwany pierwszy wyjazd naszych maluszków, które bardzo chciały jechać autobusem. Na pewno będzie to dla nich niezapomniane, pełne wrażeń przeżycie, które zapamiętają na długo.

• Wycieczka klas pierwszych do ZOO w Poznaniu

• 10 maja klasy pierwsze odwiedziły ZOO w Poznaniu. Uczniowie mieli okazję podziwiać egzotyczne zwierzęta i przyrodę w obecności przewodnika. Wyprawa zakończyła się przejazdem kolejka wąskotorową.

• Wycieczka do Torunia - klasy drugie

• 6 i 7 maja odbyła się wycieczka klas drugich (IIA i IIB do Torunia) wraz z wychowawcami: Panią Karoliną Maciąg - Mazur i Panią Klaudią Gabert.

Dzień rozpoczęliśmy od wyjazdu autokarem, który zawiół nas prosto do Torunia. Na miejscu spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas po Starym i Nowym Mieście. Podczas tej wędrówki zobaczyliśmy m.in. Krzywą Wieżę, Dom Mikołaja Kopernika, Ruiny Zamku Krzyżackiego, Pomknik Mikołaja Kopernika, Teatr Baj Pomorski. Następnie udaliśmy się do Planetarium w Toruniu, gdzie obejrzeliśmy niesamowity gwiezdny spektakl, opowiadający m.in. o kolorach kosmosu i życiu pszczół. Następnie wybraliśmy się do piernikarni, gdzie zdradzono nam tajemny przepis na pierniki, które mogliśmy samodzielnie przygotować i wypiec. Po intensywnym dniu zwiedzania wybraliśmy się na odpoczynek do hotelu, bo następnego dnia czekało nas równie wiele atrakcji.

Kolejnego dnia wybraliśmy się do Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, w którym mogliśmy w interaktywny sposób dowiedzieć się wielu ciekawostek o nauce, technice, przyrodzie i kulturze. Później udaliśmy się do Domu Legend, w którym ponownie przeżyliśmy wszystkie historie zapisane w legendach o Toruniu.

Ta wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci. Wróciliśmy do domu pełni wiedzy i radości ze wspólnego odkrywania.

Zapraszamy do relacji fotograficznej.

• VII BIEG DLA BIAŁO-CZERWONEJ

• 30 kwietnia 2024r. - fotorelacja

W dniu 30 kwietnia 2024 roku nasza szkoła już po raz VII uczciła nadchodzące święto flagi w aktywny sposób. Wszystkim gościom, dyrekcji, pracownikom oraz uczniom dziękujemy za sportowego ducha, zdrową rywalizację i dumne reprezentowanie naszych barw narodowyc.

Już tradycyjnie OSP Bogdaniec wspiera nas w tym dniu filmując naszą uroczystość z drona.